keskiviikko 20. maaliskuuta 2019

Onnellistaminen

Hyvää kansainvälistä onnellisuuspäivää<3

Tiesitkö, että tänään on kansainvälinen onnellisuuspäivä?
Mistä sinä olet onnellinen?

Tämä päivä sopii hyvin blogata aiheesta onnellisuus, jota jäin viime kirjoitus kerran jälkeen miettimään. Kuulin autolla ajaessa jonkin mainoksen, jossa kuului sana onnellistaminen, ja minulle levisi huuliin leveä hymy. Aivan ihana sana. Sisällöltään niin merkityksellinen.

Minä löydän jokaisessa päivässä paljon onnellisia asioita, koska itselle ne ovat kovinkin pieniä juttuja, kuten esimerkiksi kahvikupponen päikkäriaikaan omassa rauhassa, tai kaupasta kotiin ostettu tulppaanikimppu. Olen kiitollinen mitä minulla tällä hetkellä on, ja varmaan osittain juuri tuon kiitollisuuden ansiosta saan lukuisat vastoinkäymiset näyttämään pienemmiltä kuin ne loppupelissä ovatkaan.


Elämä kun ei ole aina, eikä kovin monestikaan pelkkää iloa ja suurta onnistumista. Vastassa voi olla suuria pettymyksiä ja epäonnistumisia. Jokaisella on varmasti päivissään paljon asioita jotka risovat. Kiirettä, suuria tavoitteita ja niin paljon mieltä sabotoivaa kurjuutta, niin miten sinä selätät nämä tuntemukset?

Minulle on tärkeää ikäviä fiiliksiä kohdatessa käsitellä asiat läpi, ja joskus jopa mielessäni kun mietin että mikä minua alkoi nyt ärsyttää, niin huomaan hetken päästä asian jollainlaila jo selkeytyneen. Mielellä ja sen hallinnalla on hurja vaikutus, miten me kohtaamme vastoinkäymiset. Positiivisellä elämänasenteella koen itse ottavani elämän kolhut niin, että ne eivät jää kauaksi aikaa vaivaamaan, ja koitan niihin parhaani mukaan löytää jonkin ratkaisun. Yritän kaivaa asioista ne hyvät puolet esille. Totuus on, ettei murehtimalla ja voivottelulla monikaan asia korjaannu, vaan päinvastoin.

Koen olevani onnellinen, vaikkakin suren tiettyjä ajanjaksoja elämässäni, mutta tällä hetkellä elämä vie eteenpäin virtaviivaisesti. Luotan elämään ja siihen, että asioilla on tapana järjestyä. Elämän syklisyys ja niiden ymmärtäminen ovat saaneet itseäni ymmärtämään entistä enemmän sitä mistä oikea onnellisuus tunne koostuu.



Minulle onnellisuus koostuu tästä hetkestä. Tämän hetkisestä fiiliksestä, joka saa minua kannattelemaan päiviä, viikkoja ja vuosiakin eteenpäin. Yritän elää tätä hetkeä, nauttien kaikesta mitä teen. Aika on arvokasta, joten mietin tarkkaan mihin haluan aikani käyttää. Yksinkertaistan paljon elämässäni asioita, joita voisin tehdä paljon enemmän stressaten ja rehkien. Niillä valinnoilla minulle jää sille aikaa, mistä oikeasti nautin. Esimerkiksi juuri tämä hetki<3

Pyrin lisäämään onnellisuuteeni vaikuttavia asioita, ja puuttumalla epäkohtiin samantien. Jos koen olevani stressaantunut tai kiireinen, vähennän tekemisen määrää tai monesti lähden luontoon rauhoittumaan. Jos parisuhteessa jokin mättää, ja toinen on kurttunaamaisena, niin otan asiat puheeksi ja "parannamme puolison kanssa maailmaa"! Jos olen väsynyt arjen kiireeseen lasten kanssa, haalin itselleni omaa aikaa ja lähden itsekseni jonnekin lataamaan akkuja. Tänään onnellistin itseäni omalla ajallani kuntosalilla. Siellä nautin omaa aikaani kuluttaa. Jos olen tylsyyden partaalla ja kaipaan kotiseinien väliin juttuseuraa, niin monesti tartun luuriin ja soitan ystäville ja piristän päivääni rupatteluhetkellä. Tai lähden ystävän luokse. Jos harmaa sää meinaa masentaa päivääni, niin kuvittelen auringon, ja jopa oikeasti joskus se on jopa tullutkin esille sieltä harmauden keskeltä!

Tapoja on monia onnellistaa omia päiviään. Ja mikä toimii toiselle, ei aina välttämättä toimi toiselle. Kannattaa kokeilla mikä toimii itselle, niin pienilläkin asioilla saa isoja aikaan.

"If it doesn't make you smile, change it"



Onnellisuutta sinun iltaasi <3

Ihanaa onnellisuuspäivää,

Jaana



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Hei, jätäthän minulle kommentteja ja ajatuksia mitä tekstini sinussa herättävät:)

Tervetuloa mukaan blogini pariin!

Hei sinä, Tätä innostavaa asiaa olen odotellut jo kauan, että pääsen avaamaan oman Hetki aikaa itselle-  blogisivustoni   Bloggerin k...