keskiviikko 28. elokuuta 2019

Elämän virran vietävänä

Loppukevät on ollut aktiivista aikaa omassa elämässä. Paljon uutta on tullut matkaan mukaan perheellemme. Esikoinen aloitti koulun ja kuopuksella alkoi päiväkoti taival. Kaikki ovat uuden äärellä. Minä mukaanlukien. Kaikki on niin sanotusti valmiina. Toiminnalle!


Oma missioni on ollut niin taivahan täydeltä lähetellä työhakemuksia joka suuntaansa, ja olenkin monissa työhaastatteluissa juossut alvariinsa. Olen kiitollinen näistä työhaastattelu mahdollisuuksista, ovat nimittäin olleet todella hyviä paikkoja tarjolla, joskokaan nyt kumminkaan eivät ole minua tärpänneet. Mutta elämä on. Joskus joitakin asioita taotaan niin lujaa, ja perikseantamattomasti, niinkuin tässäkin kohtaa voin itse todeta. Kolmen lapsen kanssa työnhaku ei ole helpoimmasta päästä. Mutta kokemuksena erittäin opettavainen. Itsensä likoon laittaminen on yksi omista vahvuuksistani, koska nimittäin se asia mitä todella haluan elämääni, sille uhraan aikaa. Tässä elämänvaiheessa se on työnhaku. Motiivit itsellä työllistymiseen pitkien kotivuosien jälkeen on erittäin vahvat. Nyt tämä mamma kaipaa elämäänsä oman potentiaalin hyödyntämistä ja kuulumista johonkin työyhteisöön. Eteenpäin menemistä. Merkitystä. 


Ilman harmituksia ja pettymyksiä ei mitään suurta voi tulla elämään. Koen tässä työnhaussakin, että vaikka monet todella kiinnostavat pestit on jaettu loppu viimein muihin osoitteisiin, niin tiedän sen, että se jokin sieltä on vielä tulossa minun luo. Se, mun juttu! Pidän pääni siihen saakka kylmän viileenä, ja odotan kauniita syksyisiä päiviä, ja jatkan verkostoitumista eri yritysten välillä. On ollut huikeaa huomata haastatteluissa käydessään eri firmojen toimintaa ja muun muassa viestintää, miten asiat hoidetaan missäkin firmassa. Ja mitkä ovat ne asiat jotka itselleni merkitsevät työelämässä. On tullut vastaan yrityksiä joissa asiat hoidetaan erittäin mallikkaasti, tai jopa myös niitä joissa on hommat retuperällään. Tai jotakin siltä väliltä. 

                                    (kuvan lainaamiseen saatu lupa @Hidasta elämää)

Olen kaikesta huolimatta  luottavaisin ja odottavaisin mielin vaikka monet pettymykset olen jo kokenut työnhaussa, itseenikin kohdistuvia. Minulla on alkamassa aivan näillä näppäimillä, ensi viikolla niin elämää rikastuttava, positiivisella latauksella oleva vuoden mittainen valmennusjakso, että tiedän saavani rakennuspalikoita omaan sekä muiden elämään koulutuksesta paljon. Valmentamon Life coach koulutus fiiliksiä pääsette varmasti piakoin kuulemaan lisää, koska se on aihepiiri josta haluan ajatuksia tulla jakamaan. Kenties tulet olemaan yksi minun valmennettavista, joten olethan herkästi kuulolla mitä tuleman pitää...

Life coach- valmennuksen teemat pyörivät itsetuntemuksen, arvojen, elämän, kokonaisvaltaisen hyvinvoinnin, ihmissuhteiden, parisuhteen, perheen, vuorovaikutustaitojen, tunne- elämän, anteeksiantamisen, irtipäästämisen, ajanhallinnan, kodin, työn, talouden, luovuuden, esiintymisen, muutoksen johtamisen, motivaation, unelmien, elämäntehtävän, mielenrauhan, onnellisuuden, läsnäolotaitojen, intuition ja työelämäntaitojen ympärillä. Voin kuvitella jo, kuinka antoisa vuosi tulee tämän valmennuksen parissa olemaan. Olen jo rakastunut valmiiksi koulutukseen, tuntuu niin omalle jutulle<3


Annan siis elämän soljua eteenpäin niin kuin se on tarkoitettu. Asiat tapahtuvat omalla painollaan. Jokaiseen asiaan on oma tarkoituksensa. Vaikka olen haavoittuvainen, olen onnellinen <3

Lämmintä syksypäivää lukijoilleni,

Jaana

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Hei, jätäthän minulle kommentteja ja ajatuksia mitä tekstini sinussa herättävät:)

Tervetuloa mukaan blogini pariin!

Hei sinä, Tätä innostavaa asiaa olen odotellut jo kauan, että pääsen avaamaan oman Hetki aikaa itselle-  blogisivustoni   Bloggerin k...